Службові ч.м.

Завдання в тестовій формі

1. Усі прийменники написано правильно в рядку 

 

А з метою, з-над, наприкінці, з-перед

      Б у продовж, поперед, упоперек, з-під 

      В з-поміж, у зв’язку з, з-поза, підчас

      Г по-під, за винятком, із-за, поруч 

     Д позаду, на перекір, поза, навколо

2. Усі прийменники написано правильно в рядку 

 

А відповідно до, щодо, за-для, позаду

     Б з-посеред, окрім, під-кінець, заради

     В у галузі, за винятком, з-під, навпроти 

    Г на зустріч, згідно з, всупереч, поміж

    Д не зважаючи на, попри, з-поза, услід

  1. Прийменник є в кожному реченні, ОКРІМ

А Між горами старий Дніпро, неначе в молоці дитина.

Б Не можна любити народів других, якщо ти не любиш Вкраїну. 

В Батьківщина починається для людини зі шматка неба.

Г Люди з красивими душами не здатні на підлість.

Д Як хороше радіти без причини, коли на місто сутінь опада.

  1. Прийменник є в кожному реченні, ОКРІМ

А Без праці не проживеш.

Б Друзі пізнаються в біді.

В Не гріє сонце на чужині.

Г Як гукнеш, так і відгукнеться.

Д Час за гроші не зможеш купити.

  1. Прийменник виділено в реченні

А Лунає неподалік пісня сили, краси.

Б Назустріч здіймалося місто в бронзі.

В Напередодні всю ніч ішов лапатий сніг.

Г Козаки навколо фортеці копали шанці.

Д Десь поблизу виводив свою пісню соловей.

  1. Прийменник виділено в реченні

А Навколо — ворогів закрадливість лукава.

Б Ой зійди, зійди, ясен місяцю, як млиновеє коло.

В Кипариси од ночі і до ранку все шумлять і шумлять навкруги.

Г Той ніколи не доскочить слави, хто задля неї на землі живе.

Д Мовчать церкви, мовчить базар, і лиш кричать кругом плакати.

  1. Правильно вжито прийменник в обох варіантах рядка

 А відпочити після обіду (по обіді)

Б організувати з ініціативи (по ініціативі)

В надіслати на вимогу (по вимозі)

Г міліція у справах неповнолітніх (по справам)

Д за романом Олеся Гончара (по роману)

  1. Помилково вжито прийменник у варіанті

 А заходьмо по двоє

Б наказ по коледжу 

В розпис по дереву

 Г сходіть по молоко

 Д надішли по адресі

  1. Помилково вжито прийменник у варіанті 

А іти за морозивом

Б писати за зразком 

В твір за картиною

 Г економіст за фахом 

Д за взаємною згодою

  1. Помилково вжито прийменник у варіанті 

А на думку науковців

Б виступити на захист 

В спілкуватися на суржику

 Г надіслати на адресу 

Д відгукнутися на запит

  1. Граматично правильно побудовано словосполучення

 А змагання по настільному тенісу

Б при сприянні міністерства

 В звернутися по допомогу

 Г пропустити із-за хвороби 

Д розмовляє на англійській мові

  1. Граматично правильно побудовано словосполучення

 А звернутися по питанню

Б забути із-за неуважності 

В виконати на вимогу

 Г відповідно з наказом 

Д хворіти пневмонією

  1. Граматично правильно побудовано словосполучення

А заступник по виховній роботі 

Б повертатися на тролейбусі 

В викликати по прізвищу

 Г розсістися по своїх місцях 

Д виконати на замовлення

  1. Граматично правильно побудовано словосполучення

А на протязі кварталу 

Б конспект по зоології 

В згідно до постанови 

Г перекладати чеською 

Д отримати по адресу

  1. Граматично правильно побудовано словосполучення 

А погодитися при умовах

Б виконати за бажанням 

В чекати біля двох годин

 Г еколог по спеціальності

 Д спізнитися із-за негоди

  1. Частки НЕМАЄ в реченні

А Розум за гроші не купиш.

Б Лунають лише пісні солов’їні.

В Тече вода із-за гаю та попід горою.

Г Нехай квітне планета чистотою.

Д Тільки з юних літ мені відкрилась правда.

  1. Частки НЕМАЄ в реченні

 А Правда таки переможе.

Б Пішов би я в Україну.

В Майже тиждень не було дощу.

Г Я буду крізь сльози сміятись.

Д От де, люди, наша слава.

  1. Частки НЕМАЄ в реченні

 А Не вмирає душа наша.

Б Зосталася тільки надія одна.

В Ліси наче світилися наскрізь.

Г Скромність — це любов до людей.

Д Живемо ми на одній Землі! 

  1. Через дефіс треба писати всі частки рядка 

А будь/як,отак/то, бозна/скільки

Б все/ж/таки, такий/от, казна/що

 В невже/таки, тільки/що, годі/бо 

Г ані/хто, як/небудь, казна/чому 

Д скажи/но, що/року, будь/чому

  1. Через дефіс треба писати всі частки рядка

 А будь/хто, якби/то, що/не/день

Б казна/коли, аби/кого, хтозна/що 

В чого/небудь, як/то, де/котрий

 Г будь/як, що/небудь, зумів/таки

 Д от/так, будь/кому, хтозна/як

  1. Через дефіс треба писати всі частки рядка 

А навряд/чи, тут/таки, казна/де

Б де/коли, правда/бо, будь/чого

 В які/ж/бо, колись/то, що/небудь 

Г отак/бо, скажи/но, будь/звідки

 Д отож/бо, ну/бо, таки/прийшов

  1. Правила правопису частки порушено в реченні

 А На те й лихо, щоб з тим лихом битись.

Б Отаке то на сім світі роблять людям люди.

В Степаночку, голубчику, чого-бо ти плачеш?

Г Ти б не хотів, щоб день уже скінчився?

Д І знову думать заходивсь про те ж таки, що й вчора.

  1. Правила правопису частки порушено в реченні

 А А серце таки рветься до кращого життя.

Б О, якби-то листя, листя не жовтіло…

В А він коня поганяє, ніби-то й не бачить.

Г «Що ж то за краса!» — шепотять дівчата.

Д Книжечки мережаю та начиняю-таки віршами.

  1. Через дефіс треба писати всі частки рядка

А дарма/що, іди/но, будь/коли

 Б таки/так, тільки/но, будь/як 

В все/таки, так/от, аби/що 

Г отакий/то, як/небудь, казна/що 

Д хтозна/де, хіба/що, будь/коли

  1. Правила правопису частки порушено в реченні 

А Щастя не шукають, а таки здобувають.

Б І все-таки нелегко буть собою!

В Я хотіла б людям для підмоги у кожну мить подати голос свій!

Г О, якби-то я міг повернути неповторную юність мою.

Д Щей для тебе, дівчино, троянди весни розцвітуть.

  1. Виділене слово є сполучником і його треба писати разом у реченні 

А Треба дзвінкий голос мати, що/б гарно співати.

Б Ми не розлучимось з тобою, що/б не сталось.

В Повідомили про/те, що зустріч відбудеться завтра.

Г Наша пісня — то/ж душа народу, його сила і могуть.

Д Вибач мені, брате, за/те, що спізнився з допомогою.

  1. Виділене слово є сполучником і його треба писати разом у реченні 

А Що/б улітку не вродило, те зимою не завадить.

Б Що/б не трапилося — будь людиною.

В Що/б там не кричало, біжи й не оглядайся.

Г Що/б не робив — роби добре.

Д Що/б жить — ні в кого права не питаюсь!

  1. Виділене слово є сполучником і його треба писати разом у реченні 

А Як/би ти не знав багато, а більше за всіх не знатимеш.

Б Про що/б не писав поет, він завжди пише про людину.

В Я поважаю тебе за/те, що ти завжди дотримуєш слова.

Г Я мушу книжки читати, що/б очі мої не осліпли.

Д Як/би не тис мороз, а весна буде.

  1. Виділену сполуку треба писати окремо в реченні

А Як/би там не було, а комусь належало це перевірити.

Б Як/би було десять рук, усім би робота знайшлась.

В Як/би ви знали, паничі, як люди плачуть живучи.

Г Як/би відали ви, які славні були ті суворі, закручені хлопці.

Д Як/би не було зими, за кожух не дбали б ми.

  1. Вигук виділено у варіанті

А Бувай здоров, Орлюче! Кланяйся від нас своєму дому.

Б Як тебе не любити, Києве мій!

В Ви чуєте, скільки вогню в нашій мові!

Г Онде балочка весела, в ній хороші, красні села.

Д Хай шумить єдиним світлим шумом синій Дніпр і срібноводна Вісла.