Тестові завдання з теми «Дієприслівник»
- Позначте неправильне твердження
А дієприслівник – це особлива незмінювана форма дієслова, яка називає дію чи стан, що супроводжує названу присудком головну дію чи стан
Б дієприслівниковий зворот та одиничний дієприслівник завжди відокремлюються комами
В дієприслівник набуває в реченні часового значення дієслова-присудка
Г порушенням норми є речення, у яких дія, виражена присудком, стосується різних виконавців
- Позначте неправильне твердження
А у процесі утворення дієприслівників в основі дієслова може відбуватися чергування о/і
Б дієприслівниковий зворот у реченні виступає обставиною
В у реченні дієприслівниковий зворот завжди виділяється комами, а в усному мовленні – інтонацією
Г у реченні дієприслівник може бути будь-яким членом речення
- Позначте суфікси, за допомогою яких творяться дієприслівники недоконаного виду
А -учи, -ючи, -ачи, -ячи
Б -ти, -ть, -сь
В -ши, -учи, -ючи
Г -анн-, -янн-, -енн-
- Позначте суфікси, за допомогою яких творяться дієприслівники доконаного виду
А -анн-, -янн-, -енн-
Б -учи, -ючи, -ачи, -ячи
В -ти, -ть, -сь
Г -ши, -вши
- Позначте рядок, у якому всі дієприслівники доконаного виду
А лежачи, заспівавши, танцюючи
Б закричавши, говорячи, слухаючи
В сказавши, прочитавши, зваривши
Г оглядаючи, бігаючи, відпочивши
- Позначте рядок, у якому всі дієприслівники доконаного виду
А відходячи, проспівавши, фарбуючи
Б відходячи, струшуючи, схаменувшись
В поспішаючи, пославши, втрачаючи
Г почувши, сповістивши, згорівши
- Позначте рядок, у якому всі дієприслівники недоконаного виду
А гортаючи, дивуючись, стежачи
Б бачачи, сидячі, залишаючи
В сяючи, вишивши, поспішаючи
Г витримавши, вітаючись, зустрівши
- Позначте рядок, у якому всі дієприслівники недоконаного виду
А затихаючи, прокинувшись, тремтячи
Б згинувши, примножуючи, простягнувши
В одягаючись, сміючись, ховаючись
Г мандруючи, знайшовши, розсміявшись
- Позначте речення, у якому немає дієприслівника недоконаного виду
А Зустрівши знайомих, вітайся першим.
Б Вітаючись, зніми кашкет або шапку.
В Вітаючись зі старшими або дівчиною, першим руки не подавай.
Г Простягаючи руку, зніми з неї рукавичку.
- Позначте речення, у якому немає дієприслівника недоконаного виду.
А Переходячи вулицю, подивись спочатку ліворуч, чи не рухається на тебе транспорт.
Б Дійшовши до середини, подивись праворуч, чи не загрожує небезпека звідти.
В Переходячи вулицю, уважно стеж за сигналами світлофора.
Г Проходячи повз арку, автостоянку, гараж, будь обережний: звідти може виїхати автомобіль.
- Позначте рядок, у якому за допомогою суфіксів -учи, -ючи утворяться дієприслівники від обох дієслів рядка
А ловити, лежати
Б боротися, танцювати
В сидіти, стояти
Г вишивати, залишати
- Позначте рядок, у якому за допомогою суфіксів -ачи, -ячи утворяться дієприслівники від обох дієслів рядка
А відчинити, носити
Б ловити, говорити
В готувати, клеїти
Г повертати, планувати
- Помилковою є форма дієприслівника в рядку
А спізнившись, закривши, слухавши
Б прибігши, добігаючи, креслячи
В з’ївши, жовтіючи, привласнивши
Г сідаючи, сидячи, запланувавши
- Допущено орфографічну помилку в рядку
А піднявши до сонця свої голівки
Б тремтячи від зимового холоду
В в’янучи на підвіконні квіти
Г витрачаючи даремно гроші
- Літеру и треба писати на місці пропусків у всіх рядках, ОКРІМ
А бажаюч… повинні записатися
Б співаюч… сучасні пісні
В залишивш… на снігу слід
Г струсивш… з себе рештки снігу
- Літеру и треба писати на місці пропусків у всіх рядках, ОКРІМ
А кладуч… в корзину, квітуюч… в степу
Б співати крокуюч…, стояч… у воді
В ревуч… вітри, робоч… люди
Г лежач… на камені, тремтяч… ховатися
- 17. Літеру и треба писати на місці пропусків у всіх рядках, ОКРІМ
А Бажаюч… поїхати на екскурсію, десятикласники вибрали найкращий маршрут.
Б Бажаюч… поїхати на екскурсію повинні записатися в класного керівника.
В Шумлять, хвилююч…сь, жита.
Г Я затамував подих, вдивляюч…сь в нічну темряву.
- 18. Літеру и треба писати на місці пропусків у всіх рядках, ОКРІМ
А Тремтяч… від холоду, Сашко вбіг у хату.
Б Співають ідуч… дівчата.
В Тепер, співаюч…, дівчата тією стежкою ідуть на спільну працю.
Г Тремтяч… звуки линули над водою.
- 19. Дієприслівниковий зворот ужито в реченні (розділові знаки пропущено)
А Ми ліземо з кручі в чорну холодну прірву підпираємо одне одного плечима.
Б На тину півень горланить розчепірив дзьоба ножицями.
В Понуривши голову конячина тюпала степом.
Г Незважаючи на дощову погоду настрій у мандрівників був піднесений.
- Дієприслівниковий зворот ужито в реченні (розділові знаки пропущено)
А Солодкою стрілою пізній цвіт скрадаючися приморозок ранить.
Б Невгавучий шелест скрадав усі інші звуки.
В Думки його повернулися назад малювали скаліченого діда Уласа.
Г Прохаючи когось допомогти кажуть: «Будь ласкавий…»
- Одиничний дієприслівник ужито в реченні (розділові знаки пропущено)
А Біля машин горіли багаття, і солдати стовпившись навколо них грілись.
Б Увечері завісивши вікна ми пекли в лежанці картоплю.
В Умившись дядько одягав чисту сорочку й сідав до столу.
Г Стояли вони мовчазні вдивляючись у далеке минуле своє і своїх батьків.
- Правильно розставлено розділові знаки в реченнях,ОКРІМ
А Почувши, що я прокинувся, бабуся, підрум’янена, розімліла коло вогню, зазирала в мій закуток.
Б Над луками, залитими квітневою повінню, холонув вечір, зануривши в мілкі прибережки далеке полум’я хмар.
В Пронизливо і пристрасно кричали чайки стрічаючи день.
Г Сонце пригрівало дужче й дужче, висмоктуючи з землі гарячу душну вологу.
- Правильно розставлено розділові знаки в реченнях, ОКРІМ
А На півдні України, стелячись зеленою скатертиною, розкинулися родючі землі Таврії.
Б Запорожець, підгорнувши ноги, виграє на бандурі.
В Завзятий відпочиває обтираючи піт, а ледачий мучиться перевертаючись на другий бік.
Г Степом широким, припавши до гриви, месник летів на пекельнім коні.
- Правильно розставлено розділові знаки в реченнях, ОКРІМ
А Іноді туман на озері розривається, одкриваючи блідо-блакитну воду.
Б Літа не минули, лиш втомившись жаром палким, на хвилину заснули.
В Вертаючись додому, Юхим з греблі побачив сина.
Г На всі запитання хлопець відповідав не моргнувши оком.
- Правильно розставлено розділові знаки в реченні
А Пахне м’ята, хліба радіючи цвітуть.
Б Пахне м’ята, хліба, радіючи цвітуть.
В Пахне м’ята, хліба, радіючи, цвітуть.
Г Пахне, м’ята, хліба радіючи цвітуть.
- Одиничний дієприслівник треба виділяти в реченні
А Часом Остап зупинявся прислухаючись.
Б Дівчата йшли співаючи.
В Ненька встигала і підбілити хату, і хліб спекти не поспішаючи.
Г Курличучи журавлі пролетіли над селом.
- Одиничний дієприслівник треба виділяти в реченні
А Дівчата вишивали рушники не покладаючи рук.
Б Сорочки дівчата гаптували усміхаючись.
В Дівчина стрепенувшись підвела голову.
Г Безлюдна вуличка причаїлась дрімаючи.
- Граматично правильне закінчення речення «Читаючи «Кайдашеву сім’ю» І. Нечуя-Левицького…
А вас зацікавлять багато епізодів
Б звертається увага на багатство мови
В збагачується ваше мовлення
Г ви збагачуєте своє мовлення
- Граматично правильне закінчення речення «Приїхавши до Києва…
А усіх гостей радо зустрічає Хрещатик
Б мене одразу захопив п’янкий аромат каштанів
В школярі відвідали Софіївську площу
Г мене зачарував Будинок з химерами архітектора Городецького.
- Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А Остаточно струсивши з себе рештки нічної пітьми, прокинувся ліс.
Б Сорока застрекотіла і, розпустивши хвіст, полетіла геть.
В З самого ранку, виплутавшись із тенет туману, вигулькнуло сонце.
Г Не ворухнувшись у лося все напружилось, ладен був зробити скок у гущавину.
- Граматичну помилку допущено в реченні
А Люди, вирізуючи ножем на деревах написи або малюнки, не уявляють собі, що заподіяли дереву.
Б Навіть зробивши в корі дерева невеликий надріз, завдаєш рослині великої шкоди.
В Втративши багато соку, дерево гине.
Г Пожовтівше листя м’яким килимом вкривало землю.
- Граматичну помилку допущено в реченні
А Остап сидів, обнявши голову руками, й думав.
Б Згадуючи своє життя, у Соломії покотилися сльози.
В Минувши ярок, шлях повертав геть круто поза садком.
Г Почали люди серпи гострити, готуючись до жнив.
- Граматичну помилку допущено в реченні
А Бажаючи знати й запам’ятати матеріал надовго, я заучую його.
Б Засвоюю тексти, повторюючи їх невеликими шматками.
В Запам’ятовую будь-що, записуючи, малюючи схеми, графіки тощо.
Г Отримавши у вівторок завдання на п’ятницю, мені треба вивчити одразу, не чекаючи четверга.
- Граматичну помилку допущено в реченні
А Мати з любов’ю рушник вишивала, долю мережачи дітям своїм.
Б Приходячи до породіллі з рушником, вшановувалась поява нової людини.
В Зустрічаючи і проводжаючи дорогих гостей, на рушнику подавали хліб.
Г Лиш зрозумівши значення символів, ми зможемо «прочитати» рушник.
- Правильно побудоване речення
А Виходячи з вагона, у моєї валізки відірвалась ручка.
Б Сидячи в автобусі, мені стало млосно і заболіла голова.
В Приїхавши в село, ми милувалися красою навколишньої природи.
Г Підбігаючи до фінішу, нам аплодували глядачі.
- Правильно побудоване речення
А Побачивши картини Катерини Білокур, мене охопило зачарування.
Б Повертаючись із прогулянки, нас у дорозі застала злива.
В Готуючись до іспитів, учень повторив увесь вивчений матеріал.
Г Виходячи з дому, мене засліпило яскраве сонце.